2016. jan 24.

Nehezítő tényezők az autizmussal élő gyermekek óvodai integrációjában

írta: Márti+Robi
Nehezítő tényezők az autizmussal élő gyermekek óvodai integrációjában

nehezito_tenyezok_autizmussal.jpg

2011-ben készített szakdolgozatomban azt kutattam, hogy milyen nehezítő és elősegítő tényezők vannak az autizmussal élő gyermekek óvodai integrációjában. Hazai és külföldi óvodavezetőket kerestem meg online kérdőívemmel. Száz kitöltő válaszait összegeztem.
Ezen a képen a kitöltők nehezítő tényezőkre adott válaszai olvashatóak.
Szerintem a válaszok az iskolákra is megfelelnek.

Nehezítő tényezők az óvodában:

  1. a szakképzet gyógypedagógus hiánya
  2. a magas csoportlétszám
  3. az asszisztens hiánya
  4. az óvodapedagógus számára speciális képzési lehetőség kevés
  5. az autizmussal élő gyermek változatos viselkedése
  6. a tárgyi feltételek hiánya
  7. az elfogadás hiánya, a pedagógus elutasító magatartása
  8. az autista gyermeket nevelő szülő elutasító viselkedése
  9. a megfelelő hely hiánya
  10. többi gyerek számára megértetni, hogy az autista gyermek miért tehet, mondhat, amit akar
  11. a késői diagnózis
  12. a többi szülő negatív hozzáállása
  13. a pénz hiánya
  14. kevés lehetőség a szakember képzésre
  15. nem minden gyermeknek jó az integráció
  16. a speciális óvoda hiánya
  17. a többi gyerek felkészítése az autista gyermek érkezésére
  18. az autizmussal élő gyermek óvodai életre történő előzetes felkészítése
Szólj hozzá

Oktatás Óvoda Felmérés