2016. jún 01.

Üvegkalitkában az autizmusért

írta: Márti+Robi
Üvegkalitkában az autizmusért

A skót kikötővárosban, Dundee-ban egy fiatal nő 50 órát töltött egy üvegkalitkában azért, hogy felhívja a figyelmet az autizmusra.

13319899_1709466122652189_505817779809493208_n.jpg

A Caudwell Children angol szervezet választotta ki a 21 éves Meg Jonest a „Bezárva az Autizmusért” /Locked in for Autism/ című programjának következő állomásának a főszerepére.

A múlt héten Meg Jones, akinek öccse aszperger-szindrómás, egy 3*2 méteres üveg dobozban volt két napig a Tesco egyik üzletében.

Meg szerint az üvegdoboz „ragyogó metaforája” az autisták elszigetelődésének.

Meg Jones: Sok barátom van, akiknek az autizmus különböző formái vannak. Nehéz volt beszélgetni az emberekkel, akik a doboz túloldalán voltak, nem hallottam mit mondtak.

13325447_1709466262652175_6220246880199272041_n.jpg

Sok család, akiknek autizmussal élő gyermeke van azt mondták, hogy viccesen néz ki, amikor ők kintről figyelnek engem, és hogy erről minden nap kellene beszélni.

Egy csomó ember elmegy előttem, csak rám néznek és azt gondolják: Mi a csudát csinál ez a nő abban az üvegkalitkában?

Meg elmondta, hogy a legnehezebb része ennek a kihívásnak az alváshiány, amit az áruház állandó világítása okoz.

Meg Jones: Ezt kivéve, igazán élveztem. Nem hiszem, hogy annyit beszélnek róla, mint amennyit kellene. De legalább beszélnek róla az emberek.

Szülők, sőt autista gyerekek is odajöttek hozzám, amíg én a dobozban voltam. Az szép volt, hogy az emberek a saját autizmusról szerzett tapasztalataikat mesélték el.

Aki szeretne a program keretében 50 vagy 100 órát az üvegkalitkában tölteni az itt jelentkezhet: Caudwell Children.

Forrás: BBC

Fotó:    Meg Jones Facebook

Szólj hozzá

Tüntetés