2020. nov 17.

A dobbléval érintettem meg apát – így emlékszik vissza az autista gyermek

írta: Márti+Robi
A dobbléval érintettem meg apát – így emlékszik vissza az autista gyermek

A harmadik gyertyám elfújása után felgyorsultak az események. Egy perc sem telt el úgy, hogy anyu és apu össze ne kaptak volna valamin. Teljesen kikészültek, pedig ÉN mindent úgy csináltam, ahogy azt ÉN „láttam”.

dobble_karacsony.jpg

Repítettem a tabletet, pisiltem a sarokban, üvöltve feküdtem a Tesco padlóján. Viszont utána megnyugodtam, mivel tudtam, hogy ezekre anyu és apu mit fog válaszolni: echolálni a „k… életbe”, ajtót bevágni, hajat borzolni. A legszebb az volt, amikor anya arcán megláttam a csillogó cseppeket.

Aztán egyszer azon vettem észre magam, hogy normál idő szerint: húsz percig pálcikákat rakosgattam a Valakivel, ami szokatlan mód anya szeméből ismét csillogó cseppeket hívott elő.

Attól kezdve minden nap rakosgattam, kéregettem, kólázgattam a Valakivel.

Otthon anyával is belekezdtem a rakosgatásba. Apának ez nem tetszett, olyankor elmerengett és mély szomorúság ült ki rá.

Egy nap a Valaki kártyákat kezdett el mutogatni. Azt már értettem, hogy nekem mutatja, de azt nem, hogy mit és miért. Lépésről-lépésre rávezetett ezekre.

dobble_formak_szinek.jpg

Lassan újra ki tudtam mondani a színeket is, majd megtanultam a formákat. E kettőből olyan játékot készített a Valaki, ami már apának is tetszett.

A Valaki azt tanácsolta anyuéknak, hogy a közös vacsorák után három kört dobblézzunk, utána legyen a fürdés, az esti mese és az alvás.

Így léptem arra az útra, ami olyan valakivé tesz, amilyennek anya és apa elképzelt.

dobble_karacsony.jpg

Most a karácsonyos dobbléval kártyázunk, ami a Tanárom szerint közelebb visz ahhoz, hogy megértsem az ajándék örömét, amit karácsonykor a piros kisautó megkapása fog jelenteni.

A hatodik gyertyámra a Tanárom bízik abban, hogy azért, mert engem autistának tartanak, attól még ki tudom nyilvánítani: „Én szeretem anyát és apát”.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

A Lépésről-lépésre Dobble Tél - karácsony sorozatunk az arasaac.org oldaláról letölthető. Az arasaac.org spanyol kollégák vezetésével működtetett ingyenes kép és anyag gyűjtemény, mely kiválóan alkalmas autizmussal élők fejlesztéséhez.

A Lépésről-lépésre Dobble Formák és színek sorozatunk a korábbi posztunkban érhető el.

A Lépésről-lépésre Dobble Tél - karácsony sorozatunk 5 szimbólumos egyik változata:

 /the post in English/

Szólj hozzá

Karácsony Karácsonyi ajándékozás Pam pam pam