Hogyan szívatták meg az autista tinédzsert az osztálytársai
A diákok gyakran hamarabb veszik észre az osztálytársuk autizmusát, mint a tanárok. Néhányuknak kitűnő érzéke van kiszúrni a gyámoltalan, ügyetlen, túlságosan tudálékosnak tűnő, néha nevetség hangsúllyal beszélő autista tanulókat. Durva dolgokat tudnak csinálni velük.
Kedden történt ez az eset egy kaliforniai középiskolában.
A 14 éves Michael Lozano éppen a tesiórához öltözött át, amikor észrevette, hogy elvették a vizes palackját, majd sárga valamivel tele kapta vissza. Kinyitotta és érezte annak furcsa szagát, aztán leöntötte a lefolyóba, ahol még habzott is.
Azonnal felhívta és elmondta a történteket szüleinek, akik éppen a suliban egy megbeszélésen voltak.
Az anyuka kérte, hogy azonnal vigye neki oda az üveget az irodába. Majd elmondta az irodában a történteket, hogy milyen csúnyán bántak az autista fiával az öltözőben.
Eközben a helyettes megállította Michaelt a folyosón, mielőtt beléphetett volna az irodába.
Nyilván a helyettes elvette az üveget és szappanos vízzel kimosta és visszaadta neki - mondta az anyuka.
A megbeszélés után az anyuka kereste a vezetőt. Egy irodista közölte, hogy az összes vezető találkozón van és nem elérhetőek.
A hozzáállásuk nem volt elfogadható, ami aggodalomra ad okot, nyilatkozta az anyuka.
Az ügyet a kerület kivizsgálja. Nagyon komolyan veszik az ilyen állításokat, panaszokat. Mindent kivizsgálnak és intézkednek, ha egy diákot zaklattak vagy sértegettek.
Az anyuka szíve összeszorult a történtek és az azt követő események miatt.
Forrás: DailyMail
Vannak diákok, akik előszeretettel kihasználják az autisták csendességét, a dühkitörés mentességét – ami csak a felszínen nem látszik –, a fájdalomtűrő képességét, a vissza nem szólást, tanárnak elmondani nem tudást.
Ilyen általában integrált iskolában fordul elő, ahová normál intellektusú tanulók járnak, akiknek az IQ-ja 70 feletti.
Ilyen szempontból hazánkban azok az autisták, akiknek ennél magasabb az IQ-ja, azok duplán szívhatnak. Mivel százas IQ alatt nem képesek az összes tananyagot elsajátítani, plusz a kötözködő osztálytársak célpontjaivá válnak.
És újból felmerül a kérdés: milyen suliban tanuljon az autista gyermek: integrált, inkluzív, szegregált?
Voltunk olyan német szegregált iskolában, ahová ki kellett hívni a rendőrséget problémás diákokhoz. De valószínűbb, hogy integrált oktatásban jobban előtérbe kerül a másság.
A gyakorlatban pedig ott fog tanulni az auti gyermek, ahová befogadják, vagy ami a lakóhelye közelében van.
Az autizmussal élő személy felnőtté válásáig sajna elég sok szívatáson megy keresztül. A szégyenérzet, a harag csak gyűlik és gyűlik, ami végül:
- vagy megsegítéssel csökken és még talán vezérigazgatóként végzi,
- vagy képtelen feldolgozni és jön a depresszió és az öngyilkosság.
A magas IQ tehát ilyen szempontból hátrány. Egy svéd tanulmányban, amiről korábban írtunk, 27000 autista anyagának vizsgálata során állapították azt meg, hogy a magasabb intellektusú, a magasan funkcionáló autisták hajlamosak a depresszióra és az öngyilkosságra.
Kinek fognak hinni Michael esetében?
Megéri-e a társadalomnak megengedni az ilyen eseteket?