2016. aug 24.

6 évesen eldöntötte, hogy az autizmusa nem fogja befolyásolni a tudományos karrierjét

írta: Márti+Robi
6 évesen eldöntötte, hogy az autizmusa nem fogja befolyásolni a tudományos karrierjét

Az angol fiatalok múlt hét csütörtökön tudták meg a felvételi eredményeiket. Észak-Írországból, Omaghból, az Asperger-szindrómás Peter Ward is, aki bejutott a belfasti Queens Egyetem matek szakára.

peterwardalevel190816jb17.jpg

19. születésnapján tudta meg a nagy hírt: kiválóan teljesített matekból 'A*', fizikából 'A' és számtekből 'B' szintet.

Peter nagy örömmel, kissé formális, auti stílusban elmondta:

Annyira örültem az eredményeimnek, előző este már alig tudtam aludni.

Reggel 7 órakor keltem fel, így tudtam kideríteni az eredményeimet, mert ekkor már megjelentek az interneten. Furcsa volt, hogy a megjelentetés egybeesett a szülinapommal, de nekem még furcsább volt olyan korán felkelni a nyári szünetben.

Ugyanakkor tudva, hogy biztos helyem van a Queens Egyetemen, nagyon jó érzés volt a szülinapomon.

A családom olyan boldog volt, mint én. Anyukámnak, Kate-nek még az örömkönnye is kicsordult.

Petert 6 évesen diagnosztizálták Asperger-szindrómával, és akkor határozta el, hogy az nem fogja befolyásolni a tudományos karrierjét.

Ez a feltétel (állapot) befolyásolja a szociális készségeimet, a koncentrálásomat, a memóriámat. Időnként furcsán érzem magam, és nagyon nehéz a tanulásra elszánni magam, és jól megcsinálni azt.

De én nagyon keményen tanultam, és jó tudni, hogy a munkám kifizetődött.

Azt szeretem a Queens-ben, hogy egy jó egyetem, és különösen magas színvonalon támogatják a fogyatékosokat.

Ez az a hely, amiben mindig reménykedtem, hogy egyszer megkapom.

És amíg egy kicsit is ideges vagyok, akkor egyszerre nem tudok várni, mert én annyira élvezem a matekot.

Mindjárt új fejezet kezdődik az életemben, és én készek állok arra, hogy elmenjek Belfastba.

 

Forrás: Ulster Herald

Szólj hozzá

Oktatás Diagnózis Képességek