2016. jan 24.

Elősegítő tényezők az autizmussal élő gyermekek óvodai integrációjában

írta: Márti+Robi
Elősegítő tényezők az autizmussal élő gyermekek óvodai integrációjában

elosegito_tenyezok_autizmussal.jpg

2011-ben készített szakdolgozatomban azt kutattam, hogy milyen nehezítő és elősegítő tényezők vannak az autizmussal élő gyermekek óvodai integrációjában. Hazai és külföldi óvodavezetőket kerestem meg online kérdőívemmel. Száz kitöltő válaszait összegeztem.
Ezen a képen a kitöltők elősegítő tényezőkre adott válaszai olvashatóak.
Szerintem a válaszok az iskolákra is megfelelnek.

Elősegítő tényezők az oviban:

  1. a többi gyermek elfogadja a másságot
  2. az autizmussal élő gyermek szociális készségei, alkalmazkodó képessége fejlődik
  3. többségi szülők elfogadókká vállnak, személetük formálódik
  4. a többi gyermek alkalmazkodik a mássághoz
  5. az autizmussal élő gyermek kortárs kapcsolatai fejlődnek
  6. a többi gyerek viselkedése pozitív példa az autizmussal élő gyermeknek
  7. nem tud róla
  8. az óvodapedagógus továbbfejlesztheti magát
  9. az óvodapedagógus hozzáállása pozitív irányba fordul
  10. az autista gyermek rugalmasabbá válik
  11. csökken az autizmussal élő gyermeket nevelő szülők kirekesztettség érzése
  12. az autista gyermekek fejlesztésével csökken a szüleik "terhe"
  13. fejlesztő eszközökre lehet pályázni
  14. kérhető utazó gyógypedagógus
  15. az autizmussal élő gyermek kommunikációja fejlődik
  16. a pedagógus kiégés megelőzésére nagyon jó
  17. az autizmus specifikus módszerek hatékonyak a többi gyerek számára is
  18. az autizmussal élő gyermeknek meg kell tanulnia beilleszkedni, a szabályokat követni
  19. elismerik az óvoda ez irányú munkáját
  20. az autista gyermek önállósága, önkiszolgálása, játéka fejlődik
Szólj hozzá

Oktatás Óvoda Felmérés