2021. dec 14.

Drága leendő férjem: köszönöm, hogy elfogadtad autista tesómat

írta: Márti+Robi
Drága leendő férjem: köszönöm, hogy elfogadtad autista tesómat

A férfinak, aki engem választott:

Rengeteg oka van annak, hogy veled vagyok. Mindazonáltal mindketten jól tudjuk, hogy ezen okok listája egy nagyon egyszerű ténnyel kezdődik: azzal, hogy engem választottál és elfogadtál, velem együtt választottad és elfogadtad az autista öcsémet is.

level.jpg

Mindketten tudjuk, hogy amikor élettársat választottam, az autizmus elfogadása és az autizmussal kapcsolatos tájékozottság volt számomra a legfontosabb. Nagyon kevés dolog van ebben az életben, ami többet jelentene számomra Ehtannél. Majdnem két évtizede vagyunk egymás mellett, talán még többet, mire ezt olvasod. Mindig is Ethan volt a legnagyobb motivációm, hogy találjak egy olyan szerelmet, amely elfogadja az autizmus világát és a vele járó különbségeket.

A ”kihívás” szó egyike annak a sok szónak, amivel Ethan és a köztem lévő kapcsolatot jellemezném. A családomnak sok kihívással kell szembenéznie Ethan és anyám egészsége miatt. Az évek során ezek a küzdelmek a tiéd is lesznek. Végtelen éjszakákon át beszélgetünk arról, hogy édesanyám rákos, és mily aggodalommal tölt el Ethan gondozása az apám oldalán. Amikor a szüleim elhagyják ezt az életet, egyedül én leszek felelős Ethan jólétéért. Tudva, hogy mellettem leszel, amikor eljön ezek ideje, sokkal könnyebb lesz.

Az autizmus gazdagította az életemet, és olyan dolgokat tanított meg önmagamról, amelyek jobbá tettek. Megtanultam, mit jelent türelmesnek, odaadónak, megértőnek lenni, és időnként mit jelent áldozatot hozni. Mindezt az öcsémnek köszönhetem. Nélküle rettegve gondolnék arra az emberre, akivé válhattam volna. Nagyon szerencsés vagyok, hogy ő az életem része. Csak remélni merem, hogy valamilyen módon a te életedet is gazdagította, és azzal, hogy velem vagy, és hogy az öcsém a sógorod, segített felfedezni önmagad másik oldalát.

Egy párként mindig is az volt a kiváltságunk, hogy amihez csak lehetett, pozitívan álltunk. A pozitivitás mindig kulcsfontosságú, amikor az élet nehézségeivel kell megbirkóznunk. Semmiképpen sem azt akarom mondani, hogy mi vagyunk a világ legerősebb vagy legpozitívabb párja. Csak arra biztatom magunkat, hogy legalább egymással próbáljunk pozitívan viselkedni. És tudom, hogy a támogatásoddal ez lehetséges.

 

A tizennyolc éves Seana, aki ezt a levelet írja, reméli, hogy boldogok leszünk. És csak remélni tudom, hogy annyi boldogságot hozok az életedbe, amennyit te az enyémbe. És öcsémébe.

Köszönjük, hogy velünk vagy.

Love always, 

Seana és Ethan

 

Seana Wheeler tizenöt éves testvérének autizmus spektrum zavara van.

Forrás: autism speaks

 

Értékekre épülő társasjátékunkat megnézheted: pampampam.hu/pam/ oldalunkon.

Szín, forma, érték hármas kapcsolatán alapuló társajátékunk: Pam pam pam.

Márti és Robi - autizmus tanárok

Szólj hozzá

Párkapcsolat Levelek