Autista és nem autista diákok közösen építik hazánkat
Már ötödik tanéve járunk rendszeresen a Báthory Anna Református Általános Iskola egyik osztályához az autista diákjainkkal. Vagy fordítva, ők jönnek hozzánk. Két-három alkalommal integráljuk őket ilyen formában, mivel tudjuk, hogy milyen nehéz összeegyeztetni ezt mindkét fél részéről az előírt tananyagok elsajátíttatása mellett.
Eleinte közös tanórákat tartottunk, de mára már túl nagy lett a különbség a tantárgyi tudásukban – az ő javukra –, ezért inkább beszélgetős, kézműves foglalkozást szervezünk.
A tavaszi szünet előtti keddre az igazgatónővel és az osztályfőnökkel egyeztettünk egy időpontot. A fő témánk az Autizmus Világnapja volt.
Egy 2*1 méteres képet terveztünk meg, amit a mi hét nebulónk hét refis tanulóval együtt közösen készített el. Ez csak egy jó „háttérzaj” a beszélgetések beindításához és közös kommunikáció fenntartásához.
Évről-évre egyre ügyesebben csevegnek egymással. A kedd délelőtt ugyanolyan nehezen indult be, mint máskor, de a végére már a tizennégy tinédzser vidáman, felszabadultan kacagott az egymásnak mesélt vicceken. A rajz befejeztével fél órán át hagytuk még őket dumcsizni.